De visuele identiteit is gebaseerd op een klein moodboard dat samen met Milad is gemaakt. Ruuw steen, beton, stukjes hout, de kleuren die uiteindelijk voor een palet zorgen dat in alle tekeningen van Studio Pallesh terugkomt — we hebben samen overal over nagedacht en alles besproken.
Typografie
Milad is een rustige architect. Geen artistiek kostuum. Geen ‘flashy office’. Je krijgt wat je ziet. Om dat te benaderen kozen we voor een simplistische letter.
Avenir (1988) van Adrian Frutiger
Adrian Frutiger ontwierp Avenir in 1988. In een interview met Linotype zei hij de verplichting te voelen om een lineaire sans te ontwerpen in de traditie van Erbar en Futura, maar ook gebruik te maken van de ervaring en stilistische ontwikkelingen van de twintigste eeuw.
Het woord Avenir betekent ’toekomst’ in het Frans en suggereert dat het lettertype een deel van zijn interpretatie aan Futura te danken heeft. Maar in tegenstelling tot Futura is Avenir niet puur geometrisch; het heeft verticale lijnen die dikker zijn dan de horizontale lijnen, een “o” die geen perfecte cirkel is, en verkorte stijgers.
Kleur
Tijdens de conceptfase werd al snel duidelijk dat de kleuren bij de ingetogen stijl van Milad zouden gaan passen. Met namen als: ‘Steenrood’, ‘Grijsblauw’, ‘Aarde’, ‘Hollandse lucht’, ‘Papier’ en ‘Basis’ zaten we best goed.