BIJ12 / Visuele identiteit

Opdrachtgever: BIJ12

Steeds meer taken die in het verleden door de rijksoverheid gedaan werden, worden nu gedecentraliseerd. Voor de twaalf provincies betekent dit een uitbreiding van taken, vooral op het gebied van natuur en informatiesystemen. Om dat werk goed uit te voeren ontstond vanuit de provincies de behoefte aan een aparte uitvoeringsorganisatie, namelijk BIJ12.

Ontwikkeling visuele identiteit 

BUREAUBAS ontwikkelde de visuele identiteit van deze nieuwe organisatie. BIJ12 is een betrouwbare en resultaatgerichte organisatie; efficiënt, dienstbaar, continu in beweging. Eerlijk en nuchter en juist daarom transparant en helder. BIJ12 houdt niet van poespas, opsmuk of ‘moeilijke’ taal. Het gebruik van één aarde/roest-achtige kleur, een degelijk beeldmerk en een helder leesbaar lettertype geven deze waarden goed weer.

Ontwikkeling website / portaal

Verder concentreerden wij ons op de ontwikkeling van de nieuwe website van BIJ12. Deze website combineert het Portaal Natuur en Landschap (een verzamelplaats voor alle beleidsinformatie over natuur en landschap in Nederland), de oude BIJ12 website en de PAS website (het PAS-bureau werkt voor het Rijk en provincies aan minder stikstof, sterkere natuur en economische ontwikkeling). Het platform biedt ook ruimte voor informatie van en over de andere units van BIJ12.

Webrichtlijnen

We hebben een responsive website gerealiseerd die voldoet aan de webrichtlijnen van de overheid en gebruikt WordPress als CMS (gebruiksvriendelijk voor de redactie). We hebben samenwerkt met Interactive Pixels om dit platform tot stand te brengen. De website heeft verschillende onderdelen, zoals een mega-menu dat ook op een smartphone goed werkt, nieuwsoverzichtspagina’s voor de verschillende units, een afgeschermd deel voor ingelogde bezoekers (agenda / nieuws / andere informatie) en integratie van de ‘Index Natuur en Landschap’.