Delft / Campagne

Opdrachtgever: Delft Marketing

Een straat met gouden klinkers in Delft? Delft is goud, jij bent goud! is bedacht in het kader van het Gouden Eeuwjaar in Delft. Iemand die je heel bijzonder vindt, kun je in het zonnetje zetten door hem of haar een klinker cadeau te doen. De unieke, gepersonaliseerde, gouden klinker zal voor eeuwig in het straatbeeld van Delft verankerd worden.

Achter alle klinkers die in de Jozefstraat (naast de Maria van Jessekerk) liggen zit een bijzonder verhaal.

Vrienden die elkaar een klinker cadeau doen, dochters die altijd op hun moeder terug kunnen vallen, kleinkinderen die dol zijn op hun oma, collega’s die elkaar door dik en dun steunen… iedere klinker staat voor een klein symbool van verbintenis. Een gouden loper in deze mooie straat.

Lees hier een aantal verhalen achter de klinkers: delftisgoud.nl.

Het begon met een uitnodiging van Burgemeester Marja van Bijsterveldt voor de officiële kick-off in het station van Delft. De eerste klinkers werden cadeau gedaan en de eerste bijzondere verhalen van de inwoners van Delft werden ‘opgehaald’. De eerste tweehonderdvijftien klinkers zijn inmiddels gelegd in de Jozefstraat en op 13 juli jl. was de onthulling van het eerste stukje van de ‘gouden loper’. Een bijzonder moment!

Delft is goud, jij bent goud! is ontstaan in opdracht van en in samenwerking met de volgende partijen: BUREAUBAS (vormgeving), Delft Marketing & VVV, Drukproef (productie), Frank Boode Imagineering en Rosenmullers Communicatie & Organisatie (concept / uitvoering), Gemeente Delft, Koninklijke Tichelaar (productie van de klinkers), Uitgesproken Gasten (tekst en commercial), Werkse! (hulp bij productie klinker-doosjes en adverteren) en Funcke (website).

Fotografie van de mensen met hun unieke verhalen én op de kick-off én de onthulling van de eerste tweehonderdvijftien klinkers door Esther de Cuyper Fotografie, Delft en Ewouter.com voor de voorbereiding van de kick-off.